מחקר מילים – הבסיס לכל פרויקט SEO

מחקר מילים טווחי חיפוש

מחקר מילים – הבסיס לכל פרויקט SEO

מחקר מילים הוא הבסיס לכל פעולת קידום.
כדי לקדם את האתר שלנו אנחנו צריכים לענות על הצורך של הלקוחות שלנו.
מכיוון שכיום כל דבר שאנשים צריכים לדעת, הם מחפשים מיד בגוגל, אנחנו יודעים כבר את הצורך של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו - הביטויים אותם הם מחפשים!
מחקר מילים הוא למעשה איתור הצורך של קהל היעד שלנו כדי לדעת במה להתמקד. גם כדי לתת מענה לגולשים שלנו אבל גם כדי לחפש הזדמנויות טובות לקידום.
הזדמנות טובה היא ביטוי שהרבה אנשים מחפשים אבל לא הרבה אנשים מקדמים.
בעבר כלי מילות המפתח של גוגל היה נותן לנו נפחי חיפוש מדוייקים עבור כל ביטוי חיפוש אבל כיום כלי מילות המפתח כבר לא נותן את זה לכל אחד. רק לבעלי חשבון Adwords עם תקציב סביר כל חודש.
לאנשים "רגילים" - גוגל נותן רק טווחי חיפוש

.מחקר מילים טווחי חיפוש

אז איך מתגברים על זה?

אפשר להשתמש בחשבון גוגל של מישהו שיש לו חשבון Adwords עם תקציב פעיל ואפשר גם להשתמש ב- Zefo

צפו בשיעור הבא - שלכם חינם מתוך קורס SEO Hack

 

ובנוסף, ריענון והרחבה של הביטויים לקידום:

(טיפים מתוך מאמר שלי בגיקטיים) למאמר המלא

כל פרוייקט SEO חייב להתחיל ממחקר מילים. בחירת הביטויים לקידום היא קריטית. 
לבעלי אתרים, חשוב מאד לרענן ולהרחיב את הביטויים אותם אתם מקדמים.

הרבה פעמים אנחנו מתפתים לעשות את העבודה עם כל הכלים היקרים והמפוארים שעולם ה-SEO מלא בהם. יחד עם זאת, אני רוצה להחזיר אתכם רגע לבסיס ולהמליץ על קונסולת החיפוש של גוגל Google search console תחת search analytics (או בעברית “ניתוח חיפושים”)

אנחנו רוצים לקחת ביטויים שקרוב לודאי יביאו לנו תנועה וכסף ולכן אנחנו רוצים לבצע:

  1. בחירת ביטויים עם סיכוי גבוה להביא תנועה
  2. בחירת ביטויים עבור מובייל

ביטויים עם סיכוי גבוה להביא תנועה

אז לאחר שנכנסתם אל ניתוח החיפושים מהמסך הראשי, ראשית כל מעל הגרף להצגה, בחרו clicks, impressions, positions

עכשיו סדרו לפי impressions (הופעות)

אתם רוצים למצוא ביטויים עם הרבה הופעות אבל מעט קליקים.

מה שאומר שגוגל מוצא את העמוד שלכם כרלוונטי אבל הפוטנציאל הזה לא ממוצה עקב מיקום נמוך או עקב “חוסר עניין לציבור” (לא לוחצים על התוצאה שלכם) ולכן כל מה שנותר לכם לעשות הוא לקחת את העמודים שמייצגים את הביטויים הללו ולעשות את פעולות ה-SEO הרגילות שאתם עושים אבל בסדר הבא:

  • שיפור תגיות meta לשיפור הקליקים (CTR) – כתבו טייטל ותגית תיאור שיעוררו עניין ויגרמו לגולשים לרצות ללחוץ ולהמשיך לקרוא.
  • שיפור התוכן בעמוד הנבחר כך שיתן יותר ערך לגולשים שלכם. בנוסף גם עימוד טוב יותר, עוד תמונות, או קטעי וידאו וכל מה שיהפוך את העמוד לראוי כדי שיבלוט מעל המתחרים.
  • יצירה ושיפור של קישורים פנימיים תחת הביטויים החדשים מעמודים אחרים באתר.
  • וכמובן, תדאגו שיהיו כמה קישורים חדשים ורלוונטיים לעמוד.

בחירת ביטויים עבור מובייל

בדיוק אותן פעולות כמו השלב הקודם אבל עם שלב נוסף: לאחר שהגעתם מהמסך הראשי ל-search analytics 
סמנו את devices, תפתח לכם רשימה של 3 פריטים.

הקליקו על mobile – זה יכנס לעמוד שמציג את גרף התנועה מגוגל אורגני במובייל.

עכשיו הקליקו על queries

רואים את כל הביטויים ממובייל? מעולה! עכשיו סדרו לפי impressions. כעת זה מסודר לכם לפי הביטויים שלהם היו הופעות בגוגל עבור האתר שלכם מהגבוה לנמוך.

מכאן המשיכו כמו בסעיף הקודם עם תוספת חשובה אחת: פה אתם חייבים גם לוודא שהעמודים המייצגים את הביטויים שבחרתם נראים טוב במובייל ונטענים מהר במובייל. אם יש לכם אפשרות לעשות אותם AMP – לכו על זה בלי לחשוב פעמיים. (אני לא רוצה לגעור בכם שלא כל העמודים שלכם תואמים למובייל).

לאילו מכם שעוד אין להם אתר רחמנא ליצלן – אתם צריכים לעשות מחקר מילים ובחירת ביטויים מהתחלה ולכן הטיפ פה הוא לקחת מתוך מחקר המילים בין אחד לשלושה נושאים שהכי קולעים לתחום שלכם ואז עבור כל אחד מהנושאים לבחור בין 2-5 ביטויים תחרותיים ועוד 20-50 ביטויים לא תחרותיים (זנב ארוך). 
היחס הזה של 90/10 או מקסימום 80/20 בין ביטויים תחרותיים לזנב ארוך הוכיח את עצמו בצורה הטובה ביותר עבורי.

אין תגובות

כתוב תגובה